DIZEL ILI BENZINAC?

Nudimo izbor za svakog vozača

Promene u zakonodavstvu, zabrinutost za javno zdravlje i transparentnost ispitivanja emisija dovele su do toga da su mnogi postavili pitanje koliko su čisti dizel motori i da li su oni pravi izbor za njih.


Važno je napomenuti da su trenutni dizel motori neki od najčišstijih koji su ikada proizvedeni.

Zašto su dizel motori pod lupom javnosti?

Neki gasovi koje stvaraju motori sa unutrašnjim sagorevanjem povezani su sa respiratornim problemima, smogom i lošim kvalitetom vazduha.





Dok dizel motori proizvode manje CO 2 u odnosu na benzinske, oni proizvode više NO k . U modernim dizel motorima Diesel ispušni fluid (DEF) - takođe poznat kao AdBlue ® - koristi se u sistemu selektivne katalitičke redukcije (SCR) za pretvaranje NO k nazad u azot i kiseonik. Od 2006. godine, sva naša dizel vozila su opremljena filtrima za čađ koji uklanjaju 99% svih čestica iz izduvnih gasova.

Dizel motori koji ispunjavaju najnovije EU emisijske standarde imaju SCR tehnologiju i zato proizvode manje NO k i čestica nego oni dizelski motori napravljeni pre uvođenja standarda.

Zbog uticaja na javno zdravlje, brojni evropski gradovi najavili su mere kojima će pokušati da smanje zagađenje NO k . London je, na primer, uveo T-Charge, dodatnu naknadu povrh već postojeće naknade za zagušivanje radi sprečavanja ulaska starijih dizel vozila u određena područja. EU6 dizel vozila oslobođena su ove naknade zbog niske emisije NO k .

Od septembra 2015. godine, svi naši EU i EEA dizel motori ispunjavaju stroge propise EU6 o emisijama. To znači da su naši dizel motori toliko čisti da mogu slobodno proći kroz zone sa ultra niskim emisijama koje nameću novčanu kaznu vozačima koji emituju visok procenat polutanata..

Naša posvećenost održivoj vožnji znači da proizvodimo neke od naših najčistijihmotora do sada.

Svetski harmonizovani postupak ispitivanja lakih vozila (VLTP) je nova laboratorijska metoda ispitivanja koja je uvedena u septembru 2017. godine i kreirana je sa ciljem da obezbedi podatke o potrošnji goriva i emisiji CO 2 koji bliže odgovaraju stvarnim ciframa. Novi standard o emisiji (EU6d RDE) takođe će prvi put videti automobile testirane na cesti i u laboratoriji, omogućavajući još veću tačnost u podacima o emisiji.

Svi naši dizel motori izgrađeni za tržišta EU i EEA od septembra 2015-te godine opremljeni su sistemom za selektivno katalitičko reduktovanje (SCR). Ovi sistemi koriste tečni AdBlue ® na bazi uree kako bi se značajno smanjio uticaj na životnu sredinu.

Tehnologija filtriranja, koja je standardno ugrađena u sva naša dizel vozila, uklanja i do 99% svih čestica pre nego što napuste izduvnu cev.

Koja je razlika između benzinskih i dizel motora?

Česta zabluda je da su dizel vozila sporija, bučnija i skuplja u vožnji od benzinskih vozila. Međutim, poboljšane tehnologije dizel motora i napredak u inženjerstvu znače da je razlika između ta dva sada jedva primetna.

Okretni moment niskog obrtaja dizelaša idealan je za vuču, jer omogućava ranije promene stepena prenosa i omogućava snažno ubrzanje.

Vrhunska snaga benzinskog motora je glađa i fleksibilnija, međutim, potrebne su veće brzine da bi se postigao isti obrtni moment kao kod dizel motora..




Koji motor je pravi za mene?

Pre kupovine bilo kojeg vozila trebalo bi da uzmete u obzir vaše uobičajene vozačke navike. Dizelmotori su efikasniji na dužim putovanjima pri većim brzinama. Ali, ako se vaše uobičajene vozačke navike sastoje od kraćih putovanja koja podležu redovnom zaustavljanju i ponovnom kretanju u gradskom saobraćaju, dizel motor nije nužno najbolji izbor.

Veća gustina energije dizela i način na koji se energija oslobađa tokom sagorevanja, znači da ako vozite 19.000 kilometara ili više godišnje, dizelski motor može da ponudi veći povrat kilometraže. Dizel motor će stoga verovatno biti najisplativiji izbor.

Savremena dizel vozila opremljena su Diesel filtrom čestica (DPF). Ovaj filter skuplja čestice u ispuhu koji se sagorevaju kada dostigne visoku temperaturu. Kraća putovanja, poput onih koja se često vode u gradu, otežavaju ovaj proces. Za one koji se pretežno voze u gradu, pogodniji bi mogao biti benzin, hibridno ili potpuno električno vozilo.

Kako će promene u legisolativi koja reguliše dizel motore uticati an mene?

Dizelski automobili koji se voze u urbanim sredinama verovatno će imati dodatne troškove tokom naredne dve ili tri godine, iznad onih koji se nameću na benzin ili vozila sa alternativnim gorivom..

Međutim, vlasnici novijih dizel vozila koji ispunjavaju najnovije EU emisijske standarde neće biti kažnjeni na isti način kao starija, manje ekološka dizel vozila.

Sva naša dizel vozila koja se od septembra 2015. godine prodaju na tržištima EU i EEA ispunjavaju EU6 standarde.

The results so far:

Uložili smo 1 milijardu funti u naš najsavremeniji centar za proizvodnju motora za razvoj manjih dizel motora sa manjom emisijom ispuha i ovaj razvoj je dao izuzetne rezultate. Između 2007 i 2015, smanjili smo emisiju CO 2 iz naših vozila iz evropske flote za 32%. Pored toga, između 2004. i 2016. naši stručnjaci inženjeri uspeli su da smanje naše emisije NO k za 90%.

Šta sada da radimw?

Naš jednostavan vodič za odabir vašeg sledećeg motora će vam omogućiti da donesete informisanu odluku na osnovu vašeg ponašanja u vožnji.

SAZNAJTE VIŠE