Defender donosi i ono nemoguće. Svrsishodno projektovan, veoma poželjan i ozbiljno izdržljiv, to je junak savremenog doba koji poštuje svoju prošlost, ali istovremeno predstavlja i naznaku budućnosti.
Na svetu je prvi uspešni civilni 4x4, čime je postao definicija sveta u čijoj je promeni učestvovao, stvorivši na svakom kontinentu nove mogućnosti za avanture, rad i humanitarno delovanje.
Defender se kreće i našim kulturnim pejzažem. Prevozio je članove kraljevske porodice tokom poseta širom sveta, našavši se u središtu zbivanja sa nekim od najvećih filmskih zvezda.
Sve su to omogućila dvojica ljudi – vizionarska braća Vilks. Spenser Vilks bio je generalni direktor kompanije Rover, a njegov brat Moris glavni inženjer koji je uvek gledao u budućnost.
Priča o Defenderu počinje 1947. u zalivu Red Varf Bej, na velškom ostrvu Anglesi. Moris Vilks nacrtao je u pesku obris onoga što će postati velikan među vozilima.
U roku od godinu dana dovršeni Land Rover predstavljen je svetu. Ovo jedinstveno delo industrijskog dizajna inženjerski je projektovano tako da bude sposobno, uz lake aluminijumske panele, veoma kratke ispuste i, što je bilo ključno, mogućnost izbora pogona na sva četiri točka.
Na svim modelima osim onih najranijih, ručice na kojima se nalaze crvene i žute tipke prenosa svele su promenu između pogona na dva i četiri točka na jednostavan postupak koji je funkcionisao u svakoj situaciji. Ovo je preteča jedinstvenog sistema Terrain Response iz današnjeg Defendera.
Za samo nekoliko meseci Vilksova kreacija našla se u prodaji širom sveta. Ubrzo je počela da putuje sa članovima britanske kraljevske porodice. Prvi Land Rover State Review sa posebno dizajniranom zadnjom platformom korišćen je za pozdravljanje okupljenih 1953. godine tokom prve posete Komonveltu kraljice Elizabete II i vojvode od Edinburga, princa Filipa.
Tokom svog dugog života, kraljica Elizabeta II često se mogla videti za volanom Defendera na kraljevskim imanjima, na kojima Defenderi i dalje služe kraljevskom dvoru.
To je vozilo takođe osnaživalo i novu vrstu avanturista u njihovom osvajanju svakog terena na svetu. Sada već legendarna Dalekoistočna ekspedicija studenata univerziteta Oksford i Kembridž dospela je na naslovne strane kada je šest studenata prevezlo 29.000 kilometara od Londona do Singapura 1955. i 1956. godine.
Sličnu inspiraciju imali su Britanci Džordž i Džinks Rodžer u prevaljivanju 16.000 kilometara tokom sedam godina u svom karavanu, pri tome pišući o ugroženim afričkim plemenima i životinjskom svetu. Kanadski biolog Bristol Foster i slikar divljih životinja Robert Bejtmen krenuli su na putovanje oko sveta dugo 65.000 kilometara. Bilo ih je i mnogo više.
Podvizi kao što su ovi pomogli su u stvaranju scene rekreativne terenske vožnje. Učesnici takmičenja Camel Trophy – koje je slično svetskom prvenstvu 4x4 – inspirisali su stvaranje savršenog višenamenskog alata za najzahtevnije ekspedicije ili jednostavno za kampovanje u slobodno vreme.
Defender je to pretvorio u globalni fenomen. I dan-danas pronosi ovaj fenomen, kao sinonim za avanture, terensku vožnju i humanitarnost.
To je bilo moguće jer je, pre svega, inženjerski projektovan da bude sposoban. I još je uvek sposoban. Svaka je verzija napravila korak dalje, postavljajući standarde koje će drugi teško pratiti.
Novi, duži međuosovinski razmak povećao je korist od izvorne verzije jer omogućava varijante Pick-up i Karavan. U verziji Karavan predstavljeni su poznati dodatni bočni krovni prozori Alpine, kojima se unosi više svetlosti u vozilo i povećava vidljivost za savladavanje serpentina na planinskim putevima.
Motori su postajali snažniji i efikasniji, ali je ovo vozilo i dalje bilo pre svega funkcionalno. U početku je opcioni „paket udobnosti” uključivao samo obloge krova i vrata. Ipak, jedna odlika pokazala se bezvremenskom – i dalje možete da naručite Defender sa trajnim gumenim tepisima koji mogu da se peru.
U njegovoj prvoj deceniji, 70 procenata proizvodnje izvezeno je u 150 zemalja. Nijedno vozilo pre toga nije ostavilo toliko tragova guma širom sveta. Za nebrojene ljude širom sveta, to je možda bio prvi automobil koji su ikada videli.
Globalna prodaja uključivala je vojne verzije, što je predstavljalo inspiraciju da naziv Defender kasnije bude primenjen na sve varijante. I mnogi civilni modeli činili su herojska dela i služili su kao vučna vozila, kola hitne pomoći i hidraulične platforme.
Defender se čak upustio i u vožnju relija, jer su ga stručnjaci za auto-moto sport u Bowleru pretvorili u zadivljujuću takmičarsku mašinu.
Uz svoju nesumnjivu izdržljivost, jedinstveni 4x4 postajao je sve poželjniji. Serija II iz 1958. donela je povećanu vizuelnu privlačnost zahvaljujući zakrivljenosti središnje linije kojom se Defender i danas odlikuje.
Taj izgled odveo ga je na najglamuroznija mesta. Tokom šezdesetih godina, velike zvezde kao što su Merilin Monro, Stiv Mekvin i Pol Makartni fotografisale su se pored ove kreacije braće Vilks koja savladava sve terene.
Savremena udobnost počela je da se pojavljuje u Seriji III od 1971. pa nadalje, uključujući i podstavljenu instrument-tablu, sada smeštenu iza novog volana. A snaga V8 postala je dostupna onima koji traže bolje performanse na drumu, kao i van njega.
Model County iz 1982. bio je još jedan dokaz da je ovaj 4x4 više od samo snažnog automobila. Spolja prepoznatljiv po novim bojama i oznakama, u njemu su sedišta po prvi put bila presvučena tkaninom.
Godinu dana kasnije, verzije Ninety i One Ten predstavile su dizajn prednjeg dela koji će se zadržati do kraja proizvodnje klasičnog Defendera. Uz poboljšani enterijer, sada je stigla i snaga turbo dizela. Udobnost je takođe povećana i uz novu suspenziju sa spiralnim oprugama.
Naziv Defender uveden je 1990. godine. Savršeno odražava ono što kupci širom sveta misle o ovom jedinstvenom vozilu: može mu se verovati, robustan je i pouzdan. Projektovan je za lutanje prirodom.
Današnji Defender verno prenosi to nasleđe. Ova ponovo osmišljena legenda je svetski stručnjak i na drumu i van njega. Kao najčvršći i najsposobniji Defender koji je ikada izrađen, nezaustavljiv je i prepoznatljiv na prvi pogled.
Dostupan u stilovima karoserije 90, 110 i 130, sa do osam sedišta, svaki sa svojstvenom harizmom. A Defender Hard Top je i pravo poslovno vozilo, sa stilovima karoserije 90 i 110 profesionalnih sposobnosti.
Sva vozila testirana su u najtežim uslovima, od Arktika do pustinje. Sva imaju karoseriju koja je tri puta čvršća od njegovih 4x4 konkurenata.
Izdržljivost i održivost deo su Defenderove vizije dizajna savremenog luksuza. Defender 110 dostupan je kao električni hibrid.
Odražavajući svoju herojsku i harizmatičnu prirodu, nastavlja da pruža podršku humanitarnom radu i očuvanju prirode u saradnji sa Međunarodnim pokretom Crvenog krsta i Crvenog polumeseca, kao i organizacijom Tusk Trust.
Ovekovečio ga je i Lego, što nove naraštaje širom sveta inspiriše da postanu moderni heroji. Takođe je i filmska zvezda.
Obožavatelji Džejmsa Bonda sigurno su videli Defender 110 SVX Double Cabs u filmu SPEKTAR, koji je izrađen za poteru za 007 niz alpske obronke. No, upravo je današnji Defender prošao najteži ispit. Kaskaderi su ispitivali krajnje granice modela 110 u ekstremnim terenskim uslovima u filmu Za smrt nema vremena, 25. Bondovoj avanturi, kako bi kreirali spektakularne scene automobilske potere.
Bila je to prikladna uloga za vozilo koje je sada marka za sebe. Vizija Defendera u bliskoj budućnosti je električna, ali i dalje će ostati ono što je bio od 1948. – simbol slobode.