Hiljade ljudi i hiljade delova susreću se pri stvaranju svakog Defendera. Deniz Jetkin drži sve konce u rukama.
Deniz brine da svaki novi razvoj u porodici Defender bude isporučen na vreme uz primeren kvalitet i cenu. JLR ovu ulogu naziva šefica lanca procesa za programe vozila.
To je veliki posao, koji uključuje ljude iz Ujedinjenog Kraljevstva, Slovačke i Mađarske, koji zajednički rade na ispunjavanju ciljeva strategije, dizajna, razvoja i predstavljanja vozila. I to nije sve: Deniz takođe nadgleda i pet timova koncentrisanih na Defenderovu bezbednost, sedišta, kabinu, vrata/staklo i kokpit/klimatizaciju.
Deniz radi na svakom koraku ponovnog osmišljavanja legende 4x4. „Počevši od početnih idejnih rešenja, blisko sarađujem sa inženjerskim timom kako bih obezbedila inovativnost proizvoda, ali i da proizvod zadovoljava najviše standarde kvaliteta i pouzdanosti.
„Doprinosim pedantnim inženjerskim procesima, tako da svaki aspekt projektovanja bude rigorozno ispitan. To uključuje nadzor faza probne proizvodnje, rešavanje izazova kako se pojavljuju, i usavršavanje dizajna kako bi zadovoljio rigorozne standarde postavljene za vozilo Defenderovog kalibra.”
Posle toga sledi probna proizvodnja i, na kraju, serijska proizvodnja. A za Deniz ima još posla.
„Moja uloga takođe uključuje i upravljanje proračunima, alatima, troškovima projektovanja i razvoja, kao i jediničnom cenom delova, kako bismo obezbedili globalni uspeh i održivost svakog projekta Defender.”
Pre rada na Defenderu bila je šefica projekata za kvalitet dobavljača, a zatim šefica Odeljenja kvaliteta elektrotehnike gde je upravljala raznolikim globalnim timom koji se bavio kvalitetom softvera, sistemima za informisanje i zabavu, naprednim sistemima pomoći vozaču i sistemima električne distribucije.
Ovih deset godina koje je Deniz provela u JLR-u pretvorilo se u duboku ljubav prema Defenderu. „Njegov jedinstveni spoj luksuza i pouzdanosti za mene ima posebno značenje. Stvaranje vozila koje spaja avanturu i pouzdanost nije samo posao, već i izvor neizmernog zadovoljstva.”
Poput mnogih njenih kolega, ona odbacuje ideju da je to automobil koji su stvorili muškarci za druge muškarce.
„Defenderov spoj avanture i luksuza shvatam vrlo lično, jer on nadilazi tradicionalne rodne norme.
„Moja uloga u oblikovanju procesa razvoja obezbeđuje da Defender odražava želje raznolike publike – uključujući i žene koje cene i avanturu i prefinjenu vožnju.”
Primer na koji Deniz ukazuje je funkcija Automatske pristupne visine, koja je osmišljena za olakšavanje ulaska i izlaska iz Defendera. „Kao žena, posebno volim tu funkciju.
„Predana sam stvaranju proizvoda sa kojima će se povezati široki spektar pojedinaca, a to promišljanje različitih potreba izražava predanost inkluzivnosti unutar tima Defender.”