Kad god vozači Defendera nazivaju nekog u pokretu, puštaju muziku ili prate satelitsku navigaciju bez prekida, to delimično mogu da zahvale Emi Kovalčuk i njenom timu.

Većina nas nikada ne propituje skladno funkcionisanje ove tehnologije. Ema razmišlja upravo o tome. Ona će vam reći da se najbolje performanse rešavaju nalaženjem najboljeg mesta za postavljanje automobilskih antena. I elektromagnetnom kompatibilnošću. Jednostavno rečeno, to je sposobnost posebnih delova elektronske opreme da odrade svoj posao bez međusobnog ometanja. To ometanje naziva se sprega i važno ju je izbeći.

Kao šefica Odeljenja elektromagnetike JLR-a, Ema vodi tim specijalizovanih inženjera koji koriste kompjuterske simulacije kako bi rešavali jedan po jedan ključni problem. „Zapravo je to način da električne signale van automobila prenesemo unutra do kupca, tako da u kretanju bežično preuzme softver ili pristupi strimingu medija.”

Ljudi sve više očekuju da se njihovi automobili ponašaju kao smart telefoni. Emin tim to razume. „Želimo to da savladamo i uvedemo takvo iskustvo unutar automobila. Želimo da sa svojim automobilom možete sve što i sa svojim telefonom. Na primer, iz toga proizlazi i važnost promišljanja lokacije automobilskih antena. To vam može omogućiti da zapravo imate iste funkcije kao i na telefonu.”

Prostor za odlaganje uređaja u Defenderu
Sistemi za punjenje uređaja u Defenderu

Ta funkcionalnost uključuje i daljinska ažuriranja. Emin rad doprineo je JLR-ovoj tehnologiji bežičnog ažuriranja softvera (SOTA), što je omogućilo Defenderovim kupcima da primaju ažuriranja bez potrebe odlaska Ovlašćenom prodavcu. Odnedavno to znači da je instalirano Amazonovo prepoznavanje glasa Alexa, bonus koji mnogi klijenti možda nisu očekivali.


„Nadam se da će klijenti misliti da je sasvim dobro što je to došlo bežično i što nisu morali da idu kod Ovlašćenog prodavca. Ako tražite od ljudi da idu kod Ovlašćenog prodavca, smatraće da je to dosta nepraktično.”


Antena koja to omogućava nalazi se unutar male mahune u obliku peraje koja se nalazi na krovu Defendera, prema vratima prtljažnika – sa dobrim razlogom. Pobrinuti se za njeno pravilno funkcionisanje bio je veliki doprinos celom projektu.


„Ako postavimo antenu na loše mesto, imaće veoma male šanse za prijem. Možete ih staviti negde u branik, gde su skrivene, ali metalna karoserija automobila mogla bi da blokira komunikaciju sa mobilnom baznom stanicom, i to je problem. Postavili smo ih na krov kako bismo dobili najbolje rezultate.”

Detalji Instrument-table unutar Defendera

Kako bi saznali više o načinu ponašanja različitih elektromagnetnih signala i njihovom međusobnom uticaju, Ema i njen tim izrađuju slike koje pomalo liče na karoserije automobila sa oblacima oko njih. Ona misli da je to sve deo uzbudljivog radnog mesta. „Stvarno je dobro što u ovom koraku možete da vizuelizujete šta ta polja rade. Mnogi misle da je elektromagnetna komunikacija „čarolija”, jer ponekad ne znate zašto naprosto ne možete da shvatite u čemu je problem. Ali sa ovom simulacijom zapravo možete da vidite gde se nalaze ta polja i gde dolazi do sprege. Time nestaje čarolija jer sada možete da vizuelizujete proces.”


Osim što omogućava komunikaciju sa svetom, Defender takođe i prenosi poruke između svojih ugrađenih tehnologija. Ovaj tim je radio na radarskom sistemu koji stoji iza Defenderovog Prilagodljivog tempomata, Nadzora vozačevog mrtvog ugla i pritiska u gumama.


Ema, koja se pridružila JLR-u 2015. godine, bila je prva osoba u ovoj industriji koja je radila na elektromagnetnoj simulaciji. Njen tim je od tada povećan na današnjih osam članova, od kojih su tri žene. „Jako sam ponosna na svoj tim za sav posao koji su obavili i sposobnost koju su razvili u ovom području.”


Ta je sposobnost proizašla iz Emine strasti iz detinjstva prema STEM predmetima (prirodne nauke, tehnologija, inženjerstvo i matematika). „Prirodne nauke i matematika oduvek su me zanimale i pohađala sam te predmete kao glavne i fakultativne napredne predmete u srednjoj školi. Bila sam poprilično zainteresovana za elektroniku, zbog čega sam na fakultetu studirala elektrotehniku. Doktorirala sam na bežičnoj komunikaciji, tako da se zaista posvećujem svojoj oblasti interesovanja.”


Nakon završetka studija, Ema je radila u softverskoj kompaniji pre nego što je svoje veštine prenela na automobilsku industriju. Uz sve veću važnost elektronike u modernim vozilima, njen bi primer trebalo da inspiriše druge da krenu njenim stopama.

VIŠE PRIČA O DEFENDERU

podrška samouverenim ženama

ŽENE OSTVARUJU I ONO NEMOGUĆE

Slavimo neustrašive žene koje ostvaruju i ono nemoguće uz Defender.
Slika Deniz Jetkin

SVAKI DETALJ JE VAŽAN

Kao šefica lanca procesa za programe vozila, Deniz radi na Defenderu u svakom koraku kako bi obezbedila inovativnost vozila i ispunjavanje najviših standarda kvaliteta i pouzdanosti.
Slika Keri Bejtmen

OBLIKOVANJE BUDUĆNOSTI

Keri povezuje Defenderov izražajni izgled sa njegovim performansama i izdržljivošću. Njen uticaj na Defender odražava se na prelepo projektovanim prednjim svetlima.

ISTRAŽITE DEFENDER

Parkirani automobil u pustinji

DEFENDER 130

Najbolji prostor u klasi za do osam putnika sa trećim redom sedišta.
Bočni pogled na parkirani automobil okružen zelenilom

DEFENDER 110

Povećani prostor sa sedam sedišta i opcijom trećeg reda sedišta.
Bočni pogled na parkirani automobil

DEFENDER 90

Izaberite pet ili šest sedišta.
Bočni pogled na Defender

DEFENDER HARDTOP

Dostupan sa pet, šest ili sedam sedišta u dva dizajna karoserije.