Zahvaljujući svojoj stručnosti, Keri Bejtmen ima ključnu ulogu u novom projektu Defender. Ova glavna inženjerka digitalnog dizajna površina bila je veza između dizajnera i inženjera u povezivanju izražajnog izgleda ponovo rođene 4x4 legende sa njegovim performansama ispod karoserije i izdržljivošću.
Još od detinjstva pokreće je strast za automobilima, kada je sa ocem gledala automobilističke trke. Zato je bila ponosna što može da radi na jednom od najiščekivanijih novih vozila. Njen uticaj na Defender jasno je uočljiv u prelepo oblikovanim hi-tech prednjim svetlima.
Kao inženjerka površina eksterijera, Keri je mogla da radi na svemu što kupac može da vidi ili dotakne na svom vozilu. Za Defenderova prednja svetla, to je značilo spoljno sočivo glavnog svetla, linijske pokazivače smera, okvir svetala i poklopac mlaznica za pranje.
„Stvari moraju da funkcionišu sa tolikim inženjerskim radom u pozadini. A svaki deo ima dopuštena odstupanja. Svi delovi izrađeni su od različitih materijala i među njima postoje različiti razmaci.
„Morate da znate čemu svaki deo služi i da sarađujete sa dobavljačima kako biste bili sigurni da je sve usklađeno, jer ako neki deo nije odgovarajući, neće se uklopiti i stvar neće funkcionisati.”
Defender je test kreativnih veština Keri i njenog tima u rešavanju problema, 3D prostornoj percepciji, komunikacijama i predanosti detaljima. Uspeli su u naumu da svaka komponenta bude uklopljena i da funkcioniše kako treba, a da pritom izgleda upravo onako kako su to dizajneri zamislili.
„Uvek pokušavamo da se koncentrišemo na očuvanje dizajnerske ideje i da je se što više držimo.”
Kritičari i kupci su se saglasili – Defender je bio veliki hit od svog predstavljanja 2019. godine. Keri razume snagu izgleda, pa ponekad Defenderom odlazi u posete univerzitetima kako bi ohrabrila sledeću generaciju automobilskih kreativaca.
„To je zabavan automobil. Prefinjen, ali zabavan. Od ovog automobila možete da učinite sve što želite i da dodate bilo koju željenu funkciju. Ovaj automobil može sve.”
Keri se pridružila JLR-u posle studija automobilskog dizajna.
„Mislim da sam tokom studija bila naivna jer sam mislila da će odnos broja žena i muškaraca biti podjednak. Bile smo samo nas tri u grupi od 120 studenata.”
Ovo se sada menja. Keri daje svoj doprinos kao članica JLR-ove grupe Women in Creative čiji je cilj da podrži uverenja i kvalitete koleginica i da im pruži podršku.
„Želimo da JLR bude raznolik zbog pravih razloga. Bila sam u situacijama u kojima su me nazivali alibijem za jednakost polova, a ja to ne želim da budem. Želim da učestvujem zbog onoga što radim, a ne zato što sam žena.”